Fot. KRONE
Últimes notícies tecnològiques

Innovacions digitals en el sector del transport: experiències i insights de “Transaida” i “KRONE”


En l’entrevista, els experts van parlar dels reptes als quals s’enfronten les empreses a l’hora de digitalitzar les seves activitats i de com solucions innovadores com el “KRONE Smart Assistant” poden ajudar a optimitzar la flota de transport i reduir els costos operatius. Proporcionen consells pràctics i informació sobre com aquestes tecnologies es poden aplicar i aprofitar correctament per aconseguir beneficis a llarg termini.

– “Transaida” porta 20 anys al mercat. Com ha evolucionat tecnològicament el sector del transport durant aquest temps?

Žilvinas Gelžinis, directora del Departament de Transports de “Transaida”:

Tant a Lituània com als països veïns, el sector del transport s’està desenvolupant tecnològicament amb relativa rapidesa, tot i que crec que el progrés podria ser una mica més ràpid. Recentment, el procés de digitalització s’ha accelerat. El cost de les hores dels empleats augmenta ràpidament i la gent ha entès que tothom ha de digitalitzar-se, en cas contrari, ja no seran competitius al mercat.

Andrius Garuckas, Cap de Telemàtica i Servei de “KRONE” per als països bàltics:

– A més, gestionar la flota és molt més fàcil. Tot depèn de les particularitats del sector. Les grans empreses inverteixen molt i tenen departaments tecnològics i informàtics separats. Però, què passa amb les petites o mitjanes empreses? Molts propietaris que han passat de petites a mitjanes empreses no tenen l’hàbit i la comprensió que la digitalització és una inversió i que realment paga els seus fruits. En aquestes empreses, el progrés de la digitalització és menys ràpid.

– Per què?

Žilvinas Gelžinis:

Per la política de l’empresa i la distribució de prioritats. Les empreses de transport planifiquen la seva estratègia durant la durada de la garantia dels seus vehicles, és a dir, uns tres anys. En aquests anys, als emprenedors els costa entendre si les tecnologies poden donar els seus fruits. Si aquesta inversió i el càlcul d’amortització es preparés per un període més llarg, almenys cinc anys, crec que no hi hauria problemes. Avui la gent exigeix ​​la recuperació més ràpida possible, volen resultats ràpids que les tecnologies no poden oferir.

– El sector del transport lituà està prou digitalitzat en comparació amb altres països europeus?

Andrius Garuckas:

Pel que fa a la digitalització, KRONE disposa de solucions sòlides al mercat avui dia, tot i que la competència en els àmbits de la telemàtica i els productes digitals és alta. Al meu entendre, el sector del transport lituà no és inferior a altres països de la UE. En alguns aspectes estem fins i tot un pas per davant ja que apliquem tecnologies que utilitzen la intel·ligència artificial.

– Quines tecnologies utilitza “Transaida”? Aviat tindreu 70 tràilers, això és una gran flota.

Žilvinas Gelžinis:

Fins ara, semblant a moltes empreses: sistemes telemàtics i programes d’acompanyament per al control de camions i sistemes de registre del temps de treball. En aquests moments no destaquem especialment. Ara és el moment en què intentem optimitzar els nostres processos, digitalitzar el nostre negoci i automatitzar el treball humà. Donem molta importància al manteniment i cura de l’estat tècnic de la flota. Recentment hem introduït el sistema “KRONE Smart Assistant”.

Andrius Garuckas:

– El “KRONE Smart Assistant” és una solució per a empreses de transport que ajuda a augmentar l’eficiència i la transparència dels processos. En escanejar un adhesiu especial amb codi QR al vehicle, el conductor selecciona una aplicació de conversa en la qual es proporciona un qüestionari sobre l’estat tècnic del vehicle. Amb només unes quantes accions, els conductors poden registrar l’estat general del vehicle, inclosos danys, defectes, accessoris que falten o altra informació important. Després de respondre les preguntes, s’elabora un informe, que es lliura als responsables del departament tècnic de l’empresa. Això significa que el gestor de la flota pot rebre la informació més recent sobre la preparació operativa de la seva flota en qualsevol moment. Als països bàltics, aquesta és la solució més senzilla, més accessible i més fàcilment configurable.

Žilvinas Gelžinis:

– No cal inscripció prèvia ni sol·licitud especial, i aquest va ser el primer “plus” per què ens interessava aquesta solució. Per escanejar el codi QR, tot el que necessites és un telèfon intel·ligent senzill, que tothom té de totes maneres. El sistema és molt útil, per exemple quan es canvia de controlador. De vegades hi ha danys al tràiler que intenten amagar, però amb el “KRONE Smart Assistant” això s’ha tornat més difícil. El sistema també serveix com a mesura preventiva: els danys tècnics als camions s’han reduït a la meitat des que es va utilitzar per primera vegada fa sis mesos. També fem servir l’eina per equipar i mantenir els camions i remolcs. En registrar de manera ràpida i senzilla l’estat del vehicle, podem reduir els costos de reparacions, temps d’inactivitat i reclamacions de danys. Cada conductor ha de comptar quantes peces té, si hi ha danys i si tots els components, com ara: B. l’extintor, compleix les normes.

– Quant estalvia el sistema en costos de reparació i operació de la flota?

Žilvinas Gelžinis:

Com que només fa sis mesos que utilitzem el sistema, encara és massa aviat per donar xifres concretes. Tanmateix, crec que s’estalviarà al voltant de 2/3 dels costos operatius associats a la inspecció, la reparació oportuna dels danys i l’eliminació dels buits de l’equip.

– Quines inversions es van requerir per introduir el sistema a l’empresa?

La inversió més gran va ser el temps. Hem adaptat completament el sistema a les nostres necessitats. La integració i formació dels conductors va ser el que més temps va ser. També és important que els conductors desenvolupin aquests nous hàbits. Ara la situació millora i ja no cal portar-los de la mà. Al principi triga una mica i cal una mica de paciència.

Andrius Garuckas:

– Els costos depenen de les necessitats individuals del client. Com a fabricant, intentem trobar la millor solució per a ambdues parts. Els clients paguen una quota de subscripció des del moment en què ja disposen d’un sistema integrat, desenvolupat i en funcionament. Fins aleshores, el transitari no té despeses financeres addicionals. L’import de les tarifes depèn de determinades condicions: el nombre de vehicles, l’adaptació individual o general del sistema, etc. Oferim serveis als països bàltics i d’Europa occidental per a empreses de diferents mides i necessitats diferents. Per tant, la quota de subscripció del servei no és uniforme. Puc dir que les petites i mitjanes empreses poden utilitzar els nostres serveis, el preu és realment assequible per a tothom.

– Quant de temps es triga a introduir aquest sistema en una empresa de transport mitjana?

Žilvinas Gelžinis:

La creació del qüestionari dura aproximadament una setmana. Igualment integració de sistemes. Després d’això, el sistema funciona completament.

– Quins van ser els principals reptes a l’hora d’introduir el sistema?

Andrius Garuckas:

El principal repte era crear un qüestionari òptim que no fos massa llarg. Era important tenir en compte totes les especificacions tècniques perquè els conductors no es queixin i poguessin treballar lliurement. Els reptes tècnics durant el cicle d’implementació es van resoldre ràpidament, ja que la comunicació directa amb KRONE Alemanya va facilitar el procés d’implementació.

Quins són els plans de futur de “Transaida”: ampliareu la flota? Veieu la necessitat d’una integració completa de la flota amb el “KRONE Smart Assistant”?

Žilvinas Gelžinis:

Sí, veiem que el sistema està demostrant la seva vàlua. A finals d’any sabrem si volem introduir funcions i mòduls addicionals que ampliïn les possibilitats del “KRONE Smart Assistant” quan tinguem més números. A més de les funcions actuals, el sistema té un gran potencial per a l’expansió del transport, per la qual cosa el veig com una solució prometedora. La digitalització dels negocis avança ràpidament i els operadors han de mantenir-se al dia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *